Valsts prezidents A. Bērziņš norādījis, ka strīdi koalīcijā liecina, ka Latvijā ir nobriedusi konstitucionālā reforma. Valdības veidošanai būtu jābūt citam pamatam, proti, parlaments arī turpmāk ievēlētu premjeru, bet ministru izvēle būtu premjera atbildība. Arī 52% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka ministru izvēlei būtu jāpāriet premjera atbildībā (14% – noteikti jā; 38% – drīzāk jā). Salīdzinoši biežāk jauno valdības veidošanas modeli atbalsta vīrieši. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, aprīlī veiktais pētījums.
29% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem neatbalsta valsts prezidenta izteikto priekšlikumu par ministru izvēles nodošanu premjera kompetencē (11% – noteikti nē; 18% – drīzāk nē). Valdības veidošanas modeļa pārmaiņas salīdzinoši biežāk neatbalsta sievietes.
Piektdaļai (19%) aptaujāto Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav konkrēta viedokļa par šo jautājumu. Salīdzinoši biežāk viedokli par A.Bērziņa izteikto priekšlikumu – ministru izvēles nodošanu premjera kompetencē – ir grūti paust iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 29 gadiem.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 2. līdz 4. aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes