Spānijas kompānijas CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) vilcienu iepirkuma lietā vērsusies tiesā pret “Pasažieru vilcienu”, tostarp pret Latvijas valsti Satiksmes ministrijas personā par 2012.gada 2.aprīlī starp PV un CAF noslēgtā vilcienu piegādes un uzturēšanas līguma izpildi. CAF vēlas aizsargāt savas intereses par šī līguma izpildi. Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem viedoklis par to, kam galvenokārt jāuzņemas atbildība par iespējamo dārgo tiesāšanos ir polārs. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, aprīlī veiktais pētījums.
41% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka atbildība jāuzņemas valdībai, kas pieļāvusi šī jautājuma novilcināšanu, 40% – uzskata, ka atbildība jāuzņemas “Pasažieru vilciena” iepriekšējai valdei, kas slēdza līgumu.
Salīdzinoši biežāk uzskatus, ka atbildība būtu jāuzņemas valdībai, kas pieļāvusi šī jautājuma novilcināšanu ir pauduši, cittautieši, iedzīvotāji kas ģimenē nerunā latviski, kā arī iedzīvotāji ar ienākumu līmeni no 201 līdz 300 latiem mēnesī uz vienu ģimenes locekli, mājsaimnieces/ atbildīgie par mājsaimniecību. Par to, ka atbildība būtu jāuzņemas “Pasažieru vilciena” iepriekšējai valdei, kas slēdza līgumu, salīdzinoši biežāk uzskata šādu sociāli demogrāfisko grupu pārstāvji – latvieši, Pierīgas teritorijā dzīvojošie, Zemgales iedzīvotāji, un iedzīvotāji, kas ģimenē pārsvarā runā latviešu valodā.
5% ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka atbildība par iespējamo dārgo tiesāšanos būtu jāuzņemas jaunajai “Pasažieru vilciena” valdei, kas nav atradusi risinājumu.
Tikai 1% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka atbildība nebūtu jāuzņemas nevienam.
Desmitajai daļai (10%) aptaujāto nav konkrēta viedokļa par šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 2. līdz 4. aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes