Demogrāfs Ilmārs Mežs norādījis, ka Latvijai draud plaša imigrācija sakarā ar darbaspēka trūkumu nepietiekamās dzimstības dēļ. Lielāko daļu (72%) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju uztrauc plašs imigrantu pieplūdums Latvijai (36% – noteikti jā; 36% – drīzāk jā). Imigrantu pieplūdums salīdzinoši biežāk uztrauc sievietes, retāk vīriešus. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, aprīlī veiktais pētījums.
Ceturtajai daļai (26%) ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 55 gadiem neuztrauc plašs imigrantu pieplūdums Latvijai (7% – noteikti nē; 19% – drīzāk nē).
Savukārt grūti paust viedokli šajā jautājumā bija 2% iedzīvotājiem.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 2. līdz 4. aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes