Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi februāra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada februārī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2013. gada februāri, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts radio, žurnālos, TV, un vidē, bet avīzēs novērots reklāmas apjoma samazinājums.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka februāris ir jau otrais mēnesis, kad straujākais reklāmas apjoma pieaugums bijis radio, vērā ņemams pieaugums, pēc krituma janvārī, fiksēts arī žurnālu reklāmas apjomā.
Televīzija
Televīzijā kopumā 2013. gada februārī noraidītas 45 911 minūtes reklāmas. 2013. gadā salīdzinātajos kanālos noraidīts par 14% vairāk reklāmas nekā 2012. gada februārī. Februārī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PROCTER & GAMBLE, TELE2, HENKEL, UNILEVER, SMSCREDIT.LV.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2013. gada februārī bija 19 232 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada februāri, noraidīts par 24% vairāk reklāmas. Februārī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija MEDIA PHARMA, 4FINANCE, TELE2, SMSCREDIT.LV, SWEDBANK.
Vide
Vidē šī gada februārī bija izvietots 491 540 m² reklāmas. 2013. gada februārī, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 7% lielāka nekā 2012. gada februārī. Februārī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija TURCIJAS KULTŪRAS UN TŪRISMA BIROJS, LINSTOW, SMSCREDIT.LV, TELE2, LMT.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2013. gada februārī, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 16%, sasniedzot 469 615 cm². Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² februārī bija L’OREAL, LATVIJAS BALZAMS, UNILEVER, PERNOD RICARD LATVIA, ROYAL CANIN.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada februārī sasniedza 353 202 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 2%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² februārī bija RADIO ENTERTAINMENT, STAR CONCERT, HANSA PHARMA kopā ar TAMRO, FLEBOMEDIKA, JELGAVFARM.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.
Vide
BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Sekretov (rus), B&B Otdih (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
100 labi padomi, 36,6C, Agro Tops, Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Deko, Dienas Ēdieni, Doctus, FHM, Forbes, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Materia Medica, Medības, Mūsmājas, National Geographic Latvija, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TopGear Latvija, Una, Vakara Ziņas, Veselība.
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleMārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia