Pašreizējais bezdarba līmenis ir 10,9%. Latvijas Bankas eksperti šogad sagaida iespējamu bezdarba līmeņu samazinājumu līdz viencipara skaitlim. Trešā daļa (33%) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka salīdzinot ar krīzes laiku, šobrīd darbu ir vieglāk atrast (7% – noteikti jā; 26% – drīzāk jā). Šādu viedokli biežāk pauduši ekonomiski aktīvie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 – 29 gadiem. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, aprīlī veiktais pētījums.
Tomēr vairāk nekā puse (57%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem, domā, ka šobrīd, salīdzinot ar krīzes laiku, darbu nav vieglāk atrast (29% – noteikti nē; 28 % – drīzāk nē). To ka darbu šobrīd atrast nav vieglāk nekā krīzes laikā, biežāk norādījuši šādu sociāli demogrāfisko grupu pārstāvji: iedzīvotāji vecumā no 40-55 gadiem, cittautieši, iedzīvotāji, kas ģimenē nerunā latviski, Latgales iedzīvotāji, iedzīvotāji ar zemiem ģimenes ienākumiem (līdz 100 Ls uz vienu ģimenes locekli pēc nodokļu atvilkšanas).
Savukārt 10% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 9. līdz 11. aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes