Šodien, 22. aprīlī, noslēdzas partiju sarakstu iesniegšana Centrālajā Vēlēšanu Komisijā (CVK) pašvaldību vēlēšanām. 47 % Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem jau ir izlēmuši, par ko balsos šajās pašvaldību vēlēšanās (25% – noteikti jā; 22% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, aprīlī veiktais pētījums.
Salīdzinoši biežāk izvēli jau ir izdarījuši cittautieši, pilsoņi, kas ģimenē nerunā latviski, rīdzinieki, kā arī Rīgas reģionā dzīvojošie.
Savukārt 43% Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem atzīst, ka vēl līdz šim nav izlēmuši, par ko balsot pašvaldību vēlēšanās (16% – noteikti nē; 27% – drīzāk nē). Salīdzinoši biežāk izvēli nav izdarījuši pilsoņi vecumā no 18 līdz 29 gadiem, latvieši, cilvēki, kas ģimenē runā latviski, citu pilsētu iedzīvotāji, Vidzemes reģiona iedzīvotāji, kā arī iedzīvotāji ar ienākumu līmeni uz vienu ģimenes locekli no 101 līdz 200 latiem mēnesī.
10% Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir nolēmuši nepiedalīties vēlēšanās.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 16. līdz 18. aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes