Pagājušajā nedēļā Parlaments otrajā lasījumā devis atbalstu grozījumiem Bērnu tiesību aizsardzības likumā, kas paredz smēķēšanu bērnu klātbūtnē pielīdzināt fiziskai vardarbībai. Iespējamās izmaiņas likumā vēl būs jāpieņem galīgajā lasījumā. Tikmēr vairākums (71%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalsta ideju par soda piemērošanu par apzinātu smēķēšanu bērna klātbūtnē (37% – noteikti jā; 34% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, aprīlī veiktais pētījums.
Soda piemērošanu par apzinātu smēķēšanu bērna klātbūtnē neatbalsta vien 23% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju (8% – noteikti nē; 15% – drīzāk nē).
Savukārt konkrēta viedokļa šajā jautājumā nav 6% Latvijas ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Absolūtais vairākums (87%) iedzīvotāju, kas atbalsta soda piemērošanu par apzinātu smēķēšanu bērna klātbūtnē, uzskata, ka būtu jāpiemēro administratīvais sods. Kriminālatbildību kā vēlamo soda mēru norādījuši 13% soda piemērošanas atbalstītāji.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 23. līdz 25. aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes