Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2013. gada pavasari.
Saskaņā ar pavasara pētījuma perioda rezultātiem, vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 89% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par vienu procentpunktu mazāk, nekā ziemas periodā. Pavasara pētījumā tika apkopota informācija par 207 drukāto preses izdevumu auditoriju.
Kā liecina pētījuma rezultāti, pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 62% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par vienu procentpunktu mazāk, nekā ziemas periodā. 54% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 36% aptaujātajā vecuma grupā kādu Latvijā izdotu žurnālu.
Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, 2013. gada pavasarī pētījuma rezultāti apstiprina nelielu pieaugumu nedēļas izdevumu un ceturkšņa žurnālu kategorijā (+2 procentpunkti salīdzinājumā ar ziemu). Pētījuma rezultāti liecina, ka vismaz vienu nedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 59% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, bet vismaz vienu ceturkšņa žurnālu trīs mēnešu periodā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 17% iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā. Neliels pieaugums (+1 procentpunkts) ir vērojams divnedēļu žurnālu kategorijā. Vismaz vienu divnedēļu žurnālu divu nedēļu periodā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 19% iedzīvotāju. 1 procentpunkta patēriņa samazinājums salīdzinājumā ar 2013. gada ziemas periodu ir vērojams mēneša izdevumu kategorijā, bet dienas laikrakstu un reģionālās preses patēriņš ir saglabājies nemainīgs.
TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze komentē: „Analizējot lasītākos preses izdevumus mērķa grupā „latvieši”, redzams, ka kopumā 10 lasītāko preses izdevumu topā ierindojušies tie paši izdevumi, kas 2013. gada ziemas periodā.” TOP 10 pirmajā vietā ierindojas nedēļas žurnāls „Ieva”, otrs lasītākais ir nedēļas žurnāls „Privātā Dzīve”, bet trešo vietu ieņem nedēļas žurnāls „Kas Jauns”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” ierindojas arī tādi preses izdevumi kā „Ievas Stāsti”, Ilustrētā Zinātne”, „Ievas Virtuve”, „Ilustrētā Pasaules Vēsture”, „Latvijas Avīze”, „Diena” un „Ievas Māja”.
Mērķa grupā „cita tautība” lasītāko izdevumu TOP 10 pirmā vietā ierindojas nedēļas laikraksts „MK Latvija” (rus). No trešās vietas 2013. gada ziemā uz otro vietu pavasarī ir pakāpusies reklāmas avīze „Rīgas Santīms”, bet trešajā vietā ierindojas televīzijas programmu avīze Latvijskaja TV-Programma (rus). Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi kā „Televizor (rus)”, „Latvijskie Vesti” (rus), „Vesti Segodņa” (rus), „Subbota” (rus), „Teleprogramma s dadei Mišei” (rus), „7 Supersekretov” (rus) un „Ļubļu (rus)”.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Pavasaris 2013 veica no 2013. gada 4. februāra līdz 2013. gada 12. maijam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3531 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia