Nedēļu pirms pašvaldību vēlēšanām 1.jūnijā jau vairāk nekā puse (56%) Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem bija izlēmuši, par kuru partiju balsos (35% – noteikti jā; 21% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, maijā veiktais pētījums.
Salīdzinoši biežāk par savu balsojumu izlēmuši ir cittautieši, Rīgas iedzīvotāji, ģimenē pārsvarā citā valodā runājošie pilsoņi, pilsoņi, kuri pēc nodarbošanās ir vadītāji, augstākā līmeņa speciālisti, pilsoņi ar mēneša ienākumiem uz vienu ģimenes locekli no 101 līdz 200 latiem un ar personīgajiem mēneša ienākumiem no 101 līdz 200 latiem.
Ceturtā daļa (24%) Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem vēl nebija izlēmuši, par kuru partiju atdos savu balsi pašvaldību vēlēšanās (15% – drīzāk nē; 9% – noteikti nē).
Desmitā daļa (12%) Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem plāno nepiedalīties pašvaldību vēlēšanās. Šādu viedokli biežāk pauduši pilsoņi pēc nodarbošanās paši sev darba devēji un strādnieki.
8% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 21. līdz 23. maijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 658 Latvijas pilsoņus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes