Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju pētījums: Radio rezultātus par 2013. gada pavasara periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka 2013. gada pavasarī vidēji nedēļā radio klausījās 78% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā ziemā. Savukārt, vismaz reizi dienā pavasara periodā radio ir klausījušies vidēji 59% iedzīvotāju aptaujātā vecuma grupā.
TNS regulārā radio auditorijas pētījuma pavasara perioda rezultāti liecina, ka viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 268 minūtes jeb 4 stundas un 28 minūtes, kas ir par 3 minūtēm mazāk nekā ziemā.
Pavasarī salīdzinājumā ar ziemu Latvijā kopumā ir saglabājusies nemainīga situācija trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija līdzīgi kā iepriekš ir radio stacija „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 22,7% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otro vietu ieņem radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 11,3% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešajā vietā ierindojas radio stacija „Radio Skonto” ar 9,9% lielu klausīšanās laika daļu.
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pētījuma periodā Pavasaris 2013 vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Latvijas Radio 4” (5,9%), „Radio SWH” (5,3%), „Star FM” (4,5%), „EHR (Eiropas hitu radio)” (4,4%), „TOP Radio” (3,6%), „Hiti Rossii / Russkoje Radio” (3,6%) un „SWH+” (3,5%).
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, radio staciju tops pēc kopējās nedēļas auditorijas ir saglabājies nemainīgs. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā šī gada pavasarī tāpat kā ziemas periodā ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 22,8% jeb 404 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 16,9% jeb 299 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, savukārt trešajā vietā pavasara periodā ar 14,4% jeb 255 tūkstošiem klausītāju ir ierindojusies radio stacija „Latvijas Radio 1”.
Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, Super FM, EHR (Eiropas hitu radio).
Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, BBC World Service, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Hiti Rossii / Krievijas hiti, Radio 101, Radio Baltkom, Radio Merkurs, Radio MIX FM 102,7, Radio NABA, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Valmiera, RETRO FM, RĪGA RADIO 94,5 FM, SPIN FM, SWH +, SWH Rock, TOP Radio.
Reģionālās radio stacijas
City Radio, Divu krastu radio, Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē), Radio Saldus, Radio Sigulda, Rietumu radio, SWH+ Daugavpils.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS Nacionālo Mediju Pētījumu: Radio, Pavasaris 2013 veica laika periodā no 2013. gada 4. februāra līdz 2013. gada 12. maijam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2052 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleMārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia