Lai mazinātu nabadzību, Pasaules Banka ir ierosinājusi valsts politikas veidotājiem samazināt finansējumu pabalstiem, uz kuriem var pretendēt ikviens un atvēlēt vairāk naudas mazturīgo pabalstiem. Šādu Pasaules Bankas ierosinājumu atbalsta gandrīz puse (47%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem (15% – noteikti jā; 32% – drīzāk jā). Salīdzinoši biežāk šo ierosinājumu atbalsta vīrieši, iedzīvotāji ar pamatizglītību, iedzīvotāji, kas pēc nodarbošanās ir strādnieki un iedzīvotāji ar mēneša ienākumiem līdz 100 latiem uz vienu ģimenes locekli. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, jūnijā veiktais pētījums.
Pasaules Bankas ierosinājumu samazināt ikvienam pieejamo pabalstu finansējumu un atvēlēt vairāk naudas mazturīgajiem neatbalsta 39% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju (26% – drīzāk nē; 13% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk šādu atbildi sniegušas sievietes, Latgales iedzīvotāji, kā arī iedzīvotāji ar augstāko izglītību.
14% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Lielākā daļa (63%) no Latvijas ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 55 gadiem piekrīt apgalvojumam, ka daļai Latvijas iedzīvotāju ir izveidojusies atkarība no pabalstiem, un šī atkarība mazina vēlmi strādāt (28% – noteikti jā; 35% – drīzāk jā). Salīdzinoši biežāk tā uzskata lauku teritoriju un Vidzemes iedzīvotāji, ģimenē galvenokārt latviski runājošie, kā arī iedzīvotāji pēc nodarbošanās vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti.
Gandrīz trešā daļa (31%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nepiekrīt apgalvojumam (17% – drīzāk nē; 14% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk apgalvojumam nepiekrīt cittautieši, Rīgas iedzīvotāji, ģimenē galvenokārt citā valodā runājoši, iedzīvotāji ar mēneša ienākumiem līdz 100 latiem uz vienu ģimenes locekli.
6% aptaujāto nav konkrēta viedokļa par šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 4. līdz 6. jūnijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes