Valdība ir atbalstījusi jaunās īpašumu kadastrālās vērtības, kas paredz, ka vairākās pašvaldībās ar nākamo gadu tiks palielināts nekustamā īpašuma nodoklis. Trešā daļa (33%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem apgalvo, ka viņu ģimene spēs samaksāt augstāku nekustamā īpašuma nodokli (8% – noteikti jā; 25% – drīzāk jā). Pozitīvu atbildi salīdzinoši biežāk snieguši vīrieši, Pierīgas iedzīvotāji, respondenti pēc nodarbošanās vadītāji, augstākā līmeņa speciālisti, iedzīvotāji ar salīdzinoši augstākiem vidējiem mēneša ienākumiem. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, jūnijā veiktais pētījums.
Savukārt 45% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā apgalvo, ka viņu ģimene nespēs samaksāt augstāku nekustamā īpašuma nodokli (25% – drīzāk nē; 20% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk grūtības ar augstāka NĪN apmaksu prognozē nepilsoņi un iedzīvotāji ar salīdzinoši zemākiem vidējiem mēneša ienākumiem.
4% aptaujāto norādījuši, ka viņi nemaksā nekustamā īpašuma nodokli. Salīdzinoši biežāk šādu atbildi norādījuši respondenti vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kā arī skolnieki un studenti. 1% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju norādījuši, ka viņu pašvaldībā netiks palielināts nekustamā īpašuma nodoklis.
17% aptaujāto nav konkrēta viedokļa par šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 11. līdz 13. jūnijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes