Valsts policija pēc Līgo svētkiem secinājusi, ka liela daļa reibumā pieķerto autovadītāju ir tā dēvētie regulārie dzērāji jeb cilvēki, kuri jau iepriekš pieķerti vadām automašīnu alkohola reibumā. Lielākā daļa (73%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka, viņuprāt, būtu jāpalielina soda mēri par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā (47% – noteikti jā; 26% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, jūlijā veiktais pētījums.

Salīdzinoši biežāk atbalstu soda mēru palielināšanai par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā paudušas sievietes, cittautieši, ģimenē galvenokārt citā valodā runājošie, nepilsoņi, kā arī respondenti, kuru ģimenes locekļu kopskaits ir divi cilvēki.

Piektā daļa (20%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka, viņuprāt, nav jāpalielina soda mēri par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā (16% – drīzāk nē; 4% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk noraidošu atbildi pauduši vīrieši.

7% aptaujāto nav konkrētas atbildes uz šo jautājumu.

Par aptauju

Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 2. līdz 4. jūlijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 900 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes