Lai jaunieši ātrāk iegūtu vidusskolas izglītību un ātrāk iesaistītos darba tirgū, un lai veicinātu jauniešu konkurētspēju tajā, ir izskanējusi ideja par tagadējās deviņu klašu pamatizglītības samazināšanu uz astoņu klašu pamatizglītību. Izmaiņas, kas paredzētu tagadējās deviņu klašu pamatizglītības samazināšanu uz astoņu klašu pamatizglītību, atbalsta puse (50%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem (22% – noteikti jā; 28% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, jūlijā veiktais pētījums.

Astoņu klašu pamatizglītībai salīdzinoši biežāk atbalstu izteikuši iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 55 gadiem, cittautieši, ģimenē galvenokārt citā valodā runājoši, nepilsoņi, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši zemākiem vidējiem mēneša ienākumiem.

41% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju neatbalsta izmaiņas Latvijas izglītības sistēmā, kas paredzētu pāreju uz astoņu klašu pamatizglītību (22% – drīzāk nē; 19% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk izmaiņas pamatizglītības klašu skaitā neatbalsta iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem.

9% aptaujāto nav konkrēta viedokļa par šo jautājumu.

Par aptauju

Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 9. līdz 11. jūlijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes