Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2013. gada jūniju. TNS Reklāmu reģistrs jūnijā televīzijā ir reģistrējis 143 142 reklāmas un 16 715 sponsorreklāmas gadījumus. Jūnijā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 6%, bet sponsorreklāmu skaits pieaudzis par 23%, kopumā nodrošinot 8% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka šī gada jūnijs ievērojams ar strauju sponsorreklāmu skaita pieaugumu, galvenokārt, gaļas pārstrādes uzņēmuma Nākotne, LMT un L’Oreal aktivitāšu dēļ.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka jūnijā, atšķirībā no iepriekšējos divos mēnešos novērotā, atkal pieaudzis Prime Time (18.00-24.00) izvietoto reklāmu īpatsvars, lielākoties uz dienas laika (9.00-18.00) rēķina. Salīdzinot ar 2012. gada jūniju, visvairāk (par 13%) pieaudzis no rīta stundās (7.00-9.00) raidīto reklāmu skaits.

Mobilo sakaru nozare pēc vairāku mēnešu pārtraukuma jūnijā atkal ieņem 1. vietu starp reklamētākajām nozarēm. Reklāmu skaitu būtiski kāpinājuši visi mobilie operatori – Bite, Tele2 un LMT. Mazumtirdzniecības nozare otro mēnesi, izvietojot mazāk reklāmas nekā pagājušajā gadā, noslīdējusi uz 2. pozīciju, nedaudz apsteidzot ļoti cieši sarindojušās mājsaimniecības higiēnas, saldumu, konditorejas un finanšu institūciju un pakalpojumu nozares.

*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.

Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.

Mediju izlase

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2013. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia