Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2013. gada maiju. TNS Reklāmu reģistrs maijā televīzijā ir reģistrējis 154 361 reklāmas un 19 207 sponsorreklāmas gadījumus. Maijā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 19%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 3%, kopumā nodrošinot 16% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka TV reklāmu skaits maijā pieaudzis mazāk nekā kopējais TV reklāmu garums, kas nozīmē, ka šogad vidēji raidītas garākas reklāmas nekā pagājušajā gadā.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka maijā, turpinot aprīlī novēroto tendenci, reklāmas retāk tikušas izvietotas Prime Time (18.00-24.00) laikā. Pieaudzis visās pārējās laika joslās izvietot reklāmu skaits, visvairāk – par 1 procentpunktu – dienā (9.00-18.00) un naktī (0.00-7.00).
Maijā, neskatoties uz kritumu par 8% pret 2012. gadu, visvairāk reklamētā nozare ir bijusi mazumtirdzniecība. Mobilie sakari ieņem 2. pozīciju ar vērā ņemamu 64% pieaugumu pret 2012. gadu. Lielākais pieaugums fiksēts 3. vietā esošajā saldumu un konditorejas nozarē – par 157% salīdzinot ar 2012. gada maiju. TOP5 noslēdz finanšu institūciju un pakalpojumu un mājsaimniecības higiēnas nozares.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2013. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia