Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2013. gada aprīli. TNS Reklāmu reģistrs aprīlī televīzijā ir reģistrējis 141 987 reklāmas un 20 278 sponsorreklāmas gadījumus. Aprīlī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 19%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 5%, kopumā nodrošinot 15% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka TV reklāmu skaita pieaugumam ir tendence samazināties, kas liecina, ka, lai arī joprojām tiek izvietots vairāk reklāmu nekā pagājušajā gadā, vairākos kanālos apjoms jau tuvojas maksimāli iespējamam.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka aprīlī, tieši pretēji martā novērotajam, reklāma vairāk tikusi izvietota dienas laikā (9.00-18.00), turklāt uz Prime time (18.00-24.00) un nakts (0.00-7.00) rēķina.
Aprīlī samazinājies zāļu reklāmu skaits TV, ļaujot TOP5 atgriezties mobilo sakaru nozarei. Visas piecas reklamētākās nozares piedzīvojušas reklāmu skaita pieaugumu. Mazumtirdzniecība ieņem TOP 1. vietu, kam seko mājsaimniecības higiēnas nozare un finanšu pakalpojumu un institūciju nozare. Mobilie sakari ar 38% pieaugumu pret pagājušo gadu ieņem 4. Pozīciju, un TOP5 noslēdz saldumu un konditorejas nozare ar 124% pieaugumu.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2013. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia