Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi maija televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada maijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2012. gada maiju, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts TV, vidē, žurnālos, radio un avīzēs.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka maijā fiksēts pieaugums visos mediju veidos, kas iepriekšējo reizi noticis pirms 2 gadiem – 2011. gada aprīlī. Tas liecina par reklāmas tirgus izaugsmi kopumā.

Televīzija

Televīzijā kopā 2013. gada maijā noraidītas 56 762 minūtes reklāmas. Maijā salīdzinātajos kanālos noraidīts par 22% vairāk reklāmas nekā pērn maijā. Televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, UNILEVER, TELE2, RECKITT BENCKISER, PROCTER & GAMBLE.

Radio

Radio reklāmas apjoms 2013. gada maijā bija 23 016 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada maiju, noraidīts par 2% lielāks reklāmas apjoms. Maijā lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija MAXIMA, TĒRBATAS SĒTA, LMT, DEPO DIY, TELE2.

Vide

Vidē šī gada maijā bija izvietots 631 224 m² reklāmas. 2013. gada maijā, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 10% lielāka nekā pērn maijā. Maijā vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija TELE2, RĪGAS PIENA KOMBINĀTS, LINSTOW, DROGAS, LMT.

Žurnāli

Reklāmas apjoms žurnālos šogad maijā, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 7%, sasniedzot 795 246 cm².
Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² maijā bija L’OREAL, ELKOR, „LNT, SWEDBANK, ZIEDOT, RIMI”, LINSTOW, LATVIJAS BALZAMS.

Avīzes

Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada maijā sasniedza 450 733 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir pieaudzis par 0,1%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² maijā bija LATVIJAS DZELZCEĻŠ, TAMREX, SWEDBANK, LMT, BDG.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

TV

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Radio

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.

Vide

BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.

Avīzes

7 Supersekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus), Biznes & Baltija (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), Latvijas televīzijas programma, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

100 labi padomi, 36,6C, Agro Tops, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dienas Ēdieni, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Dārzs, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Ir Nauda, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Luxury Real Estate, Ļubļu (rus), Mans Mazais, Materia Medica, Materia Medica pielikums, Māja, Mājas Viesis, Medības, Mūsmājas, National Geographic Latvija, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TopGear Latvija, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Veselība bibliotēka.

Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia