Latvijas Bankas „Makroekonomisko norišu pārskatā” teikts, ka šā gada 1. ceturksnī vidējā darba samaksa latos nedaudz pārsniegusi pirmskrīzes līmeni 2008. gadā. Piektā daļa (19%) 2008. gadā un arī šobrīd nodarbināto Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka viņu šobrīd saņemtais atalgojums ir pārsniedzis pirmskrīzes līmeni (9% – noteikti jā; 10% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, jūlijā veiktais pētījums.
Salīdzinoši biežāk atalgojuma pieaugumu min iedzīvotāji ar augstākiem vidējiem mēneša ienākumiem.Tomēr lielākā daļa (71%) 2008. gadā un arī šobrīd nodarbināto Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju pauduši, ka viņu šobrīd saņemtais atalgojums nav pārsniedzis pirmskrīzes jeb 2008. gada vidus atalgojuma līmeni (17% – drīzāk nē; 54% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk šādu atbildi snieguši aptaujātie vecumā no 40 līdz 55 gadiem, Kurzemes iedzīvotāji, iedzīvotāji ar salīdzinoši zemākiem vidējiem mēneša ienākumiem.
6% aptaujāto šobrīd nodarbināto Latvijas ekonomisko iedzīvotāju norādījuši, ka 2008. gadā nebija nodarbināti. Savukārt 4% aptaujāto šobrīd nodarbināto Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav skaidras atbildes uz šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 16. līdz 18. jūlijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes