Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi jūnija televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada jūnijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2012. gada jūniju, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts avīzēs un TV, bet kritums – žurnālos, vidē un radio.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka jūnijā neierasti augstākais reklāmas apjoma pieaugums ir bijis avīzēs, kas turpina tendenci šī medija reklāmas apjoma stabilizācijā. Negaidīti samazinājies reklāmas apjoms gan žurnālos, gan vidē un radio.
Televīzija
Televīzijā kopā 2013. gada jūnijā noraidīta 59 381 minūte reklāmas. Jūnijā salīdzinātajos kanālos noraidīts par 11% vairāk reklāmas nekā pērn jūnijā. Televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, RECKITT BENCKISER, BITE, LMT, HENKEL.
Radio
Radio reklāmas apjoms šogad jūnijā bija 21 114 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada jūniju, noraidīts par 3% mazāks reklāmas apjoms. Jūnijā lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, CSDD, PTA, MEDIA PHARMA, MOGO.
Vide
Vidē šī gada jūnijā bija izvietots 539 593 m² reklāmas. 2013. gada jūnijā, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 5% mazāka nekā pērn jūnijā. Vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija LMT, TELE2, RĪGAS PIENA KOMBINĀTS, LINSTOW, L’OREAL.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos šogad jūnijā, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir krities par 6%, sasniedzot 667 320 cm². Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² jūnijā bija L’OREAL, PATOLLO, UNILEVER, ELKOR, ROYAL CANIN.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada jūnijā sasniedza 391 572 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir pieaudzis par 12%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² jūnijā bija LATVIJAS NACIONĀLAIS KULTŪRAS CENTRS, KPMG BALTICS, HANSA PHARMA un TAMRO, TAMREX, LMT.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.
Vide
BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Supersekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), Latvijas televīzijas programma, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
100 labi padomi, 36,6C, Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Deko, Dienas Ēdieni, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Dārzs, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Mans Mazais, Māja, Mājas Viesis, Mūsmājas, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Vakara Ziņas, Veselība.
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia