Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi aprīļa televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada aprīlī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2012. gada aprīli, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts TV, žurnālos un vidē, radio un avīzēs fiksēts reklāmas apjoma samazinājums.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka aprīlī atkal straujākais pieaugums ir vērojams TV reklāmas apjomā.

Televīzija

Televīzijā kopumā 2013. gada aprīlī noraidītas 57 402 minūtes reklāmas. 2013. gadā salīdzinātajos kanālos noraidīts par 16% vairāk reklāmas nekā 2012. gada aprīlī. Aprīlī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, PROCTER & GAMBLE, TELE2, RECKITT BENCKISER, UNILEVER.

Radio

Radio reklāmas apjoms šogad aprīlī bija 21 382 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada aprīli, noraidīts par 7% mazāks reklāmas apjoms. Lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija BT 1, SMSCREDIT.LV, ELKOR, AXELLUS, MAXIMA.

Vide

Vidē šī gada aprīlī bija izvietots 577 369 m² reklāmas. 2013. gada aprīlī, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 1% lielāka nekā pērn aprīlī. Vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija LINSTOW, TELE2, TALLINK, LMT, ZIEDOT.

Žurnāli

Reklāmas apjoms žurnālos 2013. gada aprīlī, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 13%, sasniedzot 796 624 cm². Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² aprīlī bija L’OREAL, APRANGA, TALLINK, LINSTOW, KRUZAS NCD.

Avīzes

Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada aprīlī sasniedza 396 661 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 0,4%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² aprīlī bija SWEDBANK, BDG, KW BRUUN BALTIC, HIPOTĒKU BANKA, SMP BANK.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

TV

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Radio

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.

Vide

BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.

Avīzes

7 Supersekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), Latvijas televīzijas programma, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

100 labi padomi, 36,6C, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Deko, Dienas Ēdieni, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Dārzs, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Mans Mazais, Māja, Mājas Viesis, Mūsmājas, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Vakara Ziņas, Veselība.

Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia