Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par šī gada vasaras periodu.
2013. gada vasarā vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 89% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir tikpat, cik 2013. gada pavasara periodā. Vasaras pētījumā tika apkopota informācija par 208 drukāto preses izdevumu auditoriju.
Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 58% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par četriem procentpunktiem mazāk nekā pavasarī. 51% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 32% aptaujātajā vecuma grupā – kādu Latvijā izdotu žurnālu.
Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka 2013. gada vasarā vērojams neliels pieaugums reģionālo izdevumu kategorijā (+1 procentpunkts salīdzinājumā ar pavasari). Nemainīgs patēriņš salīdzinājumā ar pavasara periodu ir saglabājies mēneša izdevumu kategorijā, bet neliels samazinājums (-1 procentpunkts) ir vērojams dienas laikrakstu, nedēļas izdevumu, divnedēļu žurnālu, ceturkšņa žurnālu kategorijās.
TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka joprojām visvairāk iedzīvotāji patērē reizi nedēļā iznākošos laikrakstus un žurnālus. Saskaņā ar TNS pētījuma rezultātiem vismaz vienu nedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 58% iedzīvotāju. Vidēji 41% iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī, bet vidēji 37% aptaujāto – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā.
Latviešu vidū desmit lasītāko preses izdevumu topā nav notikušas lielas izmaiņas. TOP 10 pirmajā vietā ierindojas nedēļas žurnāls „Ieva”, otrs lasītākais ir nedēļas žurnāls „Privātā Dzīve”, bet trešo vietu ieņem nedēļas žurnāls „Kas Jauns”. Jāatzīmē, ka trīs lasītākie žurnāli šādā secībā topā ir atradušies nemainīgi kopš 2009. gada rudens. Vēl starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Ievas Stāsti”, „Ievas Virtuve”, Ilustrētā Zinātne”, „Ievas Māja”, „Latvijas Avīze”, „Ievas Veselība” un „Diena”.
Cittautiešu vidū lasītāko izdevumu TOP 10 pirmā vietā ierindojas nedēļas laikraksts „MK Latvija” (rus). Otro vietu 2013. gada vasarā ieņem reklāmas avīze „Rīgas Santīms”, bet trešajā vietā ierindojas televīzijas programmu avīze Latvijskaja TV-Programma (rus). Starp desmit lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Televizor (rus)”, „Latvijskie Vesti” (rus), „Vesti Segodņa” (rus), „Subbota” (rus), „Ļubļu (rus)”, „Lilit (rus)” un „Teleprogramma s dadei Mišei” (rus).
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Vasara 2013 veica no 2013. gada 13. maija līdz 2013. gada 4. augustam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3055 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia