Latvijas Reklāmas asociācija ir apkopojusi Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par 2013. gada pirmo pusgadu un pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi informāciju par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem.

Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Ingrīda Krīgere komentē, ka mediju reklāmas tirgus 2013.gada 1.pusgadā, salīdzinot ar 2012.gada 1.pusgadu, ir audzis par 3%.

Visvairāk ir audzis vides reklāmas tirgus – par 20%, bet kritums vērojams kino reklāmas tirgū (-10%) un avīžu reklāmas tirgū (-9%). Salīdzinot ar 2011. gada 1. pusgadu, kopējā mediju reklāmas tirgū avīžu sadaļa šā gada 1.pusgadā ir samazinājusi savu % daļu par 1%, bet interneta sadaļa palielinājusi par 1%. Interneta daļa kopējā mediju reklāmas tirgū saglabā tendenci pieaugt.

TOP5 reklamētākās nozares 2013. gada 1. pusgadā

TNS Reklāmu reģistra dati liecina, ka šī gada pirmajos sešos mēnešos reklamētāko nozaru TOP5 nav notikušas būtiskas izmaiņas, salīdzinot ar 2012. gada pirmo pusgadu. Reklamētākā nozare bijusi mazumtirdzniecība, šīs nozares lielākie reklāmdevēji saglabājuši ļoti līdzīgus ieguldījumus reklāmā kā pagājušajā gadā. Mobilo sakaru nozare cieši seko un ieņem 2. pozīciju, atkal pietuvojoties līderpozīcijām, visiem nozares reklāmdevējiem palielinot izdevumus. Zāļu nozare ir saglabājusi 3. Vietu. Vairāki zāļu nozares reklāmdevēji ir samazinājuši reklāmas izdevumus, bet pirmajā vietā nozarē, vērā ņemami palielinot reklāmas apjomus, izvirzījies reklāmdevējs Takeda. TOP 4. pozīcijā esošajā Finanšu institūciju un pakalpojumu nozarē joprojām būtisku reklāmas apjomu sastāda nebanku kreditētāji. Topa piektajā vietā, pakāpjoties par četrām pozīcijām, salīdzinot ar 2012. gada pirmo pusi, atrodas mājsaimniecības higiēnas preču nozare.

TOP5 lielākie reklāmdevēji 2013. gada 1. pusgadā

Šī gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar 2012. gada pirmo pusi, lielāko reklāmdevēju TOP notikušas nelielas pārmaiņas. Lielākais reklāmdevējs ir bijis Tele2, šogad reklamējoties aktīvāk nekā gadu iepriekš. Procter & Gamble, arī kāpinot reklāmas aktivitātes, ieņem 2. pozīciju. Straujāko kāpumu piedzīvojis Unilever, no septītās vietas nokļūstot trešajā un atvirzot vienu vietu zemāk LMT. Tāpat kā gadu iepriekš TOP5 noslēdz Henkel. Starp pieciem lielākajiem reklāmdevējiem ir ierindojušies trīs mājsaimniecības higiēnas un divi mobilo sakaru nozares pārstāvji.

TOP5 reklamētākie zīmoli 2013. gada 1. pusgadā

TNS apkopotā informācija atklāj, ka 2013. gada pirmajā pusgadā Latvijā reklamētāko zīmolu topā ir notikušas vērā ņemamas svārstības. Tele2, kāpjot par divām vietām, atkal ieņem līderpozīcijas kā reklamētākais zīmols Latvijā. Turklāt 2. vietu saglabājis Zelta Zivtiņa zīmols. 3. vietā atrodas vēl viens mobilo sakaru nozares zīmols – Bite, kas šogad pakāpies par divām vietām. Reklamētāko zīmolu TOP5 noslēdz lielveikalu tīklu zīmoli Maxima un Rimi. Maxima no pagājušajā gadā 1. vietas noslīdējusi uz ceturto, savukārt Rimi šogad ieņem 5.vietu – par vienu vietu zemāk nekā pērn.

Oskars Rumpēters, pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs norāda, ka 2013. gada pirmajā pusē novērojamas atšķirīgas tendences dažādu nozaru kopējā reklāmas apjoma izmaiņās. Mazumtirdzniecības un zāļu nozares kopumā šogad reklāmā ieguldījušas gandrīz tādu pat līdzekļu apjomu kā 2012. gada pirmajā pusgadā. Pēc salīdzinoši zemākas aktivitātes perioda mobilo sakaru nozares pārstāvji sākuši atkal reklamēties vairāk, tāpat kā finanšu un mājsaimniecības higiēnas preču nozares pārstāvošie reklāmdevēji. Vai šīs tendences saglabāsies un ietekmēs turpmāko reklāmas apjomu dalījumu, būs redzams pēc pilnas 2013. gada datu apkopošanas.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv
twitter http://twitter.com/tnslatvia

Oskars Rumpēters
TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv

Ingrīda Krīgere
LRA valdes locekle
t 67 325 532
e ingrida@lra.lv