2014. gada 24. maijā notiks Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanas. Puse (49%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem apgalvo, ka nav interesējušies un nav neko dzirdējuši par Eiropas Parlamentā ievēlēto Latvijas deputātu darbību. Salīdzinoši biežāk starp šādu atbildi sniegušajiem ir 18 līdz 29 gadus un 30 līdz 39 gadus veci iedzīvotāji. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, augustā veiktais pētījums.
45% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem savu informētību par Eiropas Parlamentā ievēlēto Latvijas deputātu darbību vērtē kā daļēju un atzīst, ka kaut ko ir dzirdējuši. Salīdzinoši biežāk starp šādu atbildi sniegušajiem ir aptaujātie vecumā no 40 līdz 55 gadiem.
2% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka ir labi informēti par Eiropas Parlamentā ievēlēto Latvijas deputātu darbību.
3% aptaujāto nav konkrētas atbildes uz šo jautājumu.
Ceturtā daļa (24%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuri ir informēti par Eiropas Parlamentā ievēlēto Latvijas deputātu darbību, ir apmierināti ar šo deputātu paveikto (1% – pilnībā apmierināts; 23% – drīzāk apmierināts). Salīdzinoši biežāk ar Latviju pārstāvošo deputātu darbu apmierināti ir latvieši.
46% to Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kuri ir informēti par Eiropas Parlamentā ievēlēto Latvijas deputātu darbību, nav apmierināti ar šo deputātu paveikto (34% – drīzāk neapmierināts; 12% – pilnībā apmierināts). Salīdzinoši biežāk starp šādu atbildi sniegušajiem ir cittautieši, ka arī nepilsoņi.
Trešajai daļai (30%) par Eiropas Parlamentā ievēlēto Latvijas deputātu darbību informēto respondentu nav skaidras atbildes uz šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 20. līdz 22. augustam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes