Trešā daļa (36%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem kā galveno iemeslu ilgstošo bezdarbnieku lielajam skaitam Latvijā min valsts nespēju nodrošināt jaunas darbavietas. Salīdzinoši biežāk starp šādu atbildi sniegušajiem ir cittautieši, Latgales reģiona iedzīvotāji, nepilsoņi, iedzīvotāji ar salīdzinoši zemiem mēneša ienākumiem. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, augusta beigās veiktais pētījums.

16 % Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kā galveno iemeslu ilgstošo bezdarbnieku lielajam skaitam Latvijā nosauc bezdarbnieku nevēlēšanos strādāt, 15% – nespēju atrast savai kvalifikācijai atbilstošu darbu, 11% – izveidojušos atkarību no valsts pabalstiem, 8% – bezdarbnieku pārāk augstās prasības darba devējiem, 7% – bezdarbnieku nepiemērotu kvalifikāciju mūsdienu darba prasībām. Salīdzinoši retāk, kā galvenos iemeslus ilgstošo bezdarbnieku lielajam skaitam Latvijā, iedzīvotāji minējuši zemu atalgojumu, nesamērīgas atalgojuma un darba slodzes attiecības.

2% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem nav skaidras atbildes uz šo jautājumu.

Par aptauju

Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 27. līdz 29. augustam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes