Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi augusta televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada augustā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2012. gada augustu, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts TV, bet kritums – avīzēs, žurnālos, vidē un radio.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pavasara beigās reklāmu apjoma pieaugums tika fiksēts visos mediju veidos, bet vasarā pakāpeniski medijos reklāmas apjoms ir sarucis un nokrities zem 2012. gada līmeņa. Tikai televīzija ir vienīgais medijs, kurā joprojām reklāmu apjoms pieaug, turklāt – augustā divreiz straujāk nekā jūnijā un jūlijā.
Televīzija
Televīzijā kopā 2013. gada augustā noraidīta 56 765 minūtes reklāmas. Šī gada augustā, salīdzinātajos kanālos, noraidīts par 23% vairāk reklāmas nekā pērn augustā. Televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, HENKEL, BITE, TELEBALTICS, PROCTER & GAMBLE.
Radio
Radio reklāmas apjoms šogad augustā bija 20 245 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada augustu, noraidīts par 7% mazāks reklāmas apjoms. Augustā lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija 4FINANCE, TELE2, ELKOR, MAXIMA, TĒRBATAS SĒTA.
Vide
Vidē šī gada augustā bija izvietots 507 809 m² reklāmas. 2013. gada augustā, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 8% mazāka nekā pērn augustā. Vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija LINSTOW, RĪGAS PIENA KOMBINĀTS, TELE2, BITE, LMT.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos šogad augustā, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir samazinājies par 9%, sasniedzot 495 236 cm². Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² augustā bija L’OREAL, PATOLLO, ROYAL CANIN, BDG, PROCTER & GAMBLE.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada augustā sasniedza 301 371 cm². Salīdzinot ar šo periodu pērn, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 11%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² augustā bija HANSA PHARMA un TAMRO, KPMG BALTICS, RĪGAS DOME, LATTELECOM, LATVIJAS DZELZCEĻŠ.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.
Vide
BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Supersekretov (rus), Biznes & Baltija (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), Latvijas televīzijas programma, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus),
MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
100 labi padomi, 36,6C, Agro Tops, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Degpunktā, Deko, Dienas Ēdieni, Dienas Izklaide, Doctus, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Dārzs, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Ir Nauda, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Luxury Real Estate, Ļubļu (rus), Mans Mazais, Māja, Mājas Viesis, Medības, Mūsmājas, National Geographic Latvija, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Vakara Ziņas, Veselība.
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia