Domājot par esošo politisko koalīciju, ko veido Vienotība, Reformu partija un Nacionālā Apvienība VL!-TB/LNNK, 41% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka ir jāveido pilnībā jauna valdība. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, oktobrī veiktais pētījums.
Salīdzinoši biežāk viedokli par jaunas valdības veidošanas nepieciešamību pauž cittautieši, Rīgas iedzīvotāji, pēc nodarbošanās mājsaimnieces, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši vidējiem ienākumiem.
Savukārt piektā daļa (22%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju domā, ka koalīcijai jāpaliek esošajā sastāvā. Salīdzinoši biežāk starp šādu atbildi sniegušajiem ir vīrieši, latvieši, lauku teritoriju un Vidzemes iedzīvotāji, vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti, kā arī respondenti ar salīdzinoši augstākiem mēneša ienākumiem.
Desmitā daļa (8%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka Zaļo un zemnieku savienībai jāpievienojas koalīcijai. Salīdzinoši biežāk ZZS pievienošanos koalīcijai atbalsta latvieši. Vēl desmitā daļa (8%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju pauž viedokli, ka no koalīcijas jāaiziet Nacionālajai Apvienībai un valdībai jāstrādā mazākumā. Salīdzinoši biežāk tā domā cittautieši.
Piektajai daļai (21%) aptaujāto nav konkrēta viedokļa par šo tēmu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 8. līdz 10. oktobrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes