Absolūtais vairākums (79%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka ir jāpaaugstina sodi par transportlīdzekļu vadīšanu reibumā (55% – noteikti jā; 24% – drīzāk jā). Salīdzinoši biežāk sodu palielināšanu atbalsta sievietes, cittautieši un citā (ne latviešu) valodā galvenokārt ģimenē runājošie. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, oktobrī veiktais pētījums.
15% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju neuzskata, ka ir jāpaaugstina sodi par transportlīdzekļu vadīšanu reibumā (11% – drīzāk nē; 4% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk starp šādu atbildi sniegušajiem ir vīrieši, vidzemnieki, kā arī respondenti, kuri paši sev ir darba devēji.
6% aptaujāto nav skaidras atbildes uz šo jautājumu. Salīdzinoši biežāk konkrēta viedokļa par reibumā braucošu transportlīdzekļu vadītāju sodīšanu nav iedzīvotājiem ar salīdzinoši augstākiem ģimenes ienākumiem.
Puse (51%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka ir jāatņem vadītāja apliecība uz mūžu tiem autovadītājiem, kuri izraisījuši satiksmes negadījumu, vadot transportlīdzekli reibumā (26% – noteikti jā; 25% – drīzāk jā). Salīdzinoši biežāk šādu soda mēru atbalsta Kurzemes reģiona iedzīvotāji, kā arī aptaujātie ar mēneša ienākumiem 101 – 200 latu uz vienu ģimenes locekli.
Vairāk nekā trešā daļa (39%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju neuzskata, ka ir jāatņem vadītāja apliecība uz mūžu tiem autovadītājiem, kuri izraisījuši satiksmes negadījumu, vadot transportlīdzekli reibumā (29% – drīzāk nē; 10% – noteikti nē).
Desmitajai daļai (10%) aptaujāto nav skaidras atbildes uz šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 22. līdz 24. oktobrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes