Lielākā daļa (72%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka viņu mājsaimniecības spēj nomaksāt rēķinu par apkuri, tādējādi neveidojot parādu par citiem maksājumiem (35% – noteikti jā; 37% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, oktobra beigās veiktais pētījums.

Salīdzinoši biežāk rēķinus par apkuri spēj nomaksāt latvieši, lauku teritoriju iedzīvotāji, vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti, speciālisti un darbinieki, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši augstiem mēneša ienākumiem mājsaimniecībās.

Tomēr ceturtā daļa (25%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju atzīst, ka viņu mājsaimniecības nespēj nomaksāt rēķinu par apkuri, tādējādi veidojot parādu par citiem maksājumiem (17% – drīzāk nē; 8% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk šādas rēķinu apmaksas problēmas rodas nepilsoņiem, bezdarbniekiem un iedzīvotājiem ar salīdzinoši zemākiem mēneša ienākumiem mājsaimniecībās.

3% aptaujāto nav konkrētas atbildes uz šo jautājumu.

Gandrīz desmitā daļa (8%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka viņu mājsaimniecības izjūt to, ka šajā sezonā ir zemāki apkures tarifi (2% – noteikti jā; 6% – drīzāk jā). Salīdzinoši biežāk starp zemāku apkures tarifu izjūt iedzīvotāji ar augstiem mēneša ienākumiem.

Lielākā daļa (70%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka viņu mājsaimniecība neizjūt apkures tarifu pazemināšanos šosezon (39% – drīzāk nē; 31% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk starp tiem, kuri neizjūt zemāku apkures tarifu, ir lauku teritoriju iedzīvotāji.

Piektajai daļai (22%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav konkrētas atbildes uz šo jautājumu.

Par aptauju

Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 29. līdz 31. oktobrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes