Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi septembra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada septembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2012. gada septembri, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts TV, žurnālos, avīzēs un radio, bet kritums – vidē.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pēc kopējā reklāmu apjoma samazinājuma vasaras beigās, septembrī atkal novērots kāpums. Īpaši strauji atkal pieaudzis TV reklāmas apjoms, tikai nedaudz atpaliekot no šī gada pavasarī sasniegtajiem rekordiem. Arī presē fiksēts vērā ņemams reklāmas apjoma pieaugums, turklāt, gan žurnālos, gan avīzēs.
Televīzija
Televīzijā kopā 2013. gada septembrī noraidītas 55 137 minūtes reklāmas. Šī gada septembrī, salīdzinātajos kanālos, noraidīts par 31% vairāk reklāmas nekā pērn septembrī. Televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, TELE2, TELEBALTICS, RECKITT BENCKISER, KRAFT FOODS.
Radio
Radio reklāmas apjoms šogad septembrī bija 19 046 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada septembri, noraidīts par 6% lielāks reklāmas apjoms. Septembrī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija 4FINANCE, MOGO, MAXIMA, LATTELECOM un MEDIA PHARMA.
Vide
Vidē šī gada septembrī bija izvietots 498 192 m² reklāmas. 2013. gada septembrī, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 8% mazāka nekā pērn septembrī. Vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija LINSTOW, TELE2, TALLINK, LATVIJAS ATTĪSTĪBAI un EKONOMISTU APVIENĪBA 2010, LMT.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos šogad septembrī, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir palielinājies par 14%, sasniedzot 667 094 cm². Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² septembrī bija KRUZAS NCD, PATOLLO, L’OREAL, NISSAN NORDIC EUROPE, TALLINK.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada septembrī sasniedza 378 390 cm². Salīdzinot ar šo periodu pērn, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir pieaudzis par 13%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² septembrī bija MIX MEDIA GROUP, LATVIJAS DZELZCEĻŠ, HANSA PHARMA un TAMRO, LR FINANŠU MINISTRIJA, LATVIJAS ATTĪSTĪBAI un EKONOMISTU APVIENĪBA 2010.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.
Vide
BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Supersekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), DB žurnāli, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), Latvijas televīzijas programma, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
100 labi padomi, 36,6C, Agro Tops, Astes, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Dienas Ēdieni, Doctus, FHM, Forbes, Forbes Life, GEO, Ieva, Ievas Dārzs, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Ir Nauda, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Mans Mazais, Materia Medica, Māja, Mājas Viesis, Medības, Mūsmājas, National Geographic Latvija, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, TopGear Latvija, Una, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība, Veselība bibliotēka.
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia