Veselības ministrija septembrī izskatīšanai valdībā pieteica likumprojektu, kas paredz Latvijā ieviest jaunu veselības aprūpes finansēšanas kārtību – valsts obligāto veselības apdrošināšanu, ko veidotu daļa no esošā iedzīvotāju ienākuma nodokļa, kā rezultātā valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi būtu sasaistīti ar deklarētajiem un nomaksātajiem nodokļiem. Lielākā daļa (58%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalsta ideju par valsts obligāto veselības apdrošināšanu (17% – noteikti jā; 41% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, oktobra beigās veiktais pētījums.

Salīdzinoši biežāk starp idejas par valsts obligāto veselības apdrošināšanu atbalstītājiem ir iedzīvotāji ar salīdzinoši augstākiem ienākumiem.

Trešā daļa (30%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju neatbalsta ideju par valsts obligāto veselības apdrošināšanu (17% – drīzāk nē; 13% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk starp tiem, kuri pret ideju pauž negatīvu nostāju, ir cittautieši, nepilsoņi un iedzīvotāji ar salīdzinoši zemākiem ienākumiem.

Desmitajai daļai (12%) aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.

Par aptauju

Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 29. līdz 31. oktobrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes