Aptuveni divas trešdaļas jeb 68% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka, Latvijai pārejot uz eiro valūtu, nekustamā īpašuma cenas pieaugs, liecina nekustamā īpašuma uzņēmuma Pillar Management, SIA, sadarbībā ar pētījumu kompāniju TNS veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja.

Tikai piektā daļa (19%) aptaujāto domā, ka lata pāreja uz eiro nekustamā īpašuma cenas neietekmēs. Vīrieši un iedzīvotāji ar ienākumiem virs 300 latiem uz vienu ģimenes locekli salīdzinoši biežāk nekā caurmērā uzskata, ka pāreja uz eiro nekustamā īpašuma cenas neietekmēs.

Interesanti, ka arvien biežāk Latvijas iedzīvotāji kā vienu no mājokļa iegādes mērķiem min investīcijas nekustamajā īpašumā. Īpašuma iegādi tieši kā investīciju minējuši 11%, bet tiem pieskaitāmi arī 10% respondentu, kuru īpašumu iegādes mērķis būtu mājoklis saviem bērniem.

Mājokļa iegādes divas biežākās motivācijas joprojām ir dzīves apstākļu uzlabošana (50%) un patstāvīgas dzīves uzsākšana, pirmā mājokļa iegāde (45%).

Gada griezumā praktiski nav mainījies to iedzīvotāju skaits, kuri tuvāko divu gadu laikā plāno iegādāties mājokli. Šādi plāni ir aptuveni 13% no Latvijas iedzīvotājiem. Pusgada laikā gan šis rādītājs ir mazliet samazinājies, kas izskaidrojams ar sezonalitāti, bet 2012. gada nogalē veiktā aptauja uzrādīja līdzīgus datus.

Mājokļa iegādi biežāk plāno Rīgas (46%) un Pierīgas (17%) iedzīvotāji. Būtiski, ka salīdzinoši biežāk nekā caurmērā mājokļa iegādi plāno gados jaunāki aptaujātie (18 līdz 29 gadi), kas varētu liecināt par optimisma atgriešanos jauniešu vidū un vēlmi pastāvīgi dzīvot Latvijā.

Pillar Management, SIA, izpilddirektora vietnieks Raits Kite, komentējot aptaujas rezultātus, atzīmēja: „Aptaujas rezultāti apliecina arī mūsu novērotās tendences, jo šī gada nogalē ir ievērojami pieaugusi klientu aktivitāte. Tas skaidrojams ar iedzīvotāju prognozēm par cenu celšanos pēc pievienošanās eiro. Tomēr, mūsuprāt, nav ekonomiska pamata nekustamā īpašuma cenu pieaugam dēļ pārejas uz eiro. Jau tagad visas īpašuma cenas pamatā tiek noteiktas eiro un darījumi notiek šajā valūtā. Līdz ar to nekustamā īpašuma uzņēmumiem neradīsies papildu izdevumi eiro ieviešanas laikā. Aktivitātes pieaugumu izskaidro arī tas, ka iedzīvotāju noskaņojumā saglabājas optimisms gan par valsts ekonomikas izaugsmi, gan personīgo maksātspējas pieaugumu. Noteikti to veicina arī arvien pievilcīgāki kredītiestāžu hipotekārās kreditēšanas nosacījumi. Mūsu pārdoto īpašumu skaits, tuvojoties gada nogalei, ik mēnesi pieaug. Kopumā ik mēnesi mēs pārdodam ap 50 objektu un gada nogale solās būt vēl ražīgāka.”

Par pētījumu

Pillar Management, SIA, pētījumu veica sadarbībā ar pētījumu kompāniju TNS. Laikā no 2013.gada 29. līdz 31. oktobrim ar interneta starpniecību visā Latvijā tika aptaujāti 850 Latvijas ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Pillar Management, SIA

Pillar Holding Company, KS, pieder lielākajai Latvijas privātbankai – ABLV Bank, AS, un apvieno ABLV grupas uzņēmumus, kuru darbības virziens ir nekustamo īpašumu attīstīšana, pārvaldīšana un tirdzniecība. Pillar pieder viens no lielākajiem nekustamā īpašuma portfeļiem Latvijā: daudzdzīvokļu nami, atsevišķi dzīvokļi, privātmājas, zeme un komercobjekti. Kopumā Pillar pārraudzībā atrodas vairāk nekā 1400 nekustamie īpašumi par kopējo summu aptuveni 84,9 miljoni eiro. Uzņēmums līdz šim īpašumu rekonstrukcijās kopumā ieguldījis 12,9 miljonus eiro.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Jānis Bunte
Pillar Management, SIA, sabiedrisko attiecību speciālists
t 67 775 432
www.pillar.lv