Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju pētījums: Radio rezultātus par 2013. gada rudens periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka šogad rudenī vidēji nedēļā radio klausījās 79% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu mazāk kā šajā vasarā. Savukārt vismaz reizi dienā šoruden radio ir klausījušies vidēji 59% iedzīvotāju.
Radio auditorijas pētījuma rezultāti atklāj, ka rudens periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 252 minūtes jeb 4 stundas un 12 minūtes, kas ir par 19 minūtēm mazāk kā 2013. gada vasaras periodā.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka rudenī salīdzinājumā ar vasaru Latvijā kopumā ir notikušas izmaiņas trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija līdzīgi kā iepriekš arī rudenī ir radio stacija „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 24,2% no visa kopējā radio klausīšanās laika. No trešās vietas 2013. gada vasaras periodā uz otro vietu rudens periodā pakāpusies radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 9,1% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešajā vietā ierindojas radio stacija „Radio Skonto” ar 8,2% lielu klausīšanās laika daļu.
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū rudenī vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Latvijas Radio 4” (6,3%), „Radio SWH” (6,1%), „EHR (Eiropas hitu radio)” (5,3%), „TOP Radio” (4,4%), „Star FM” (4,2%) „Hiti Rossii / Russkoje Radio” (3,8%) un „RETRO FM” (3,2%).
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka radio staciju tops pēc kopējās nedēļas auditorijas ir saglabājies nemainīgs. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2013. gada rudens periodā nemainīgi ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 23,9% jeb 424 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 14,4% jeb 255 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, savukārt trešajā vietā 2013. gada rudens periodā ar 11,8% jeb 208 tūkstošiem klausītāju ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1”.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS Nacionālo Mediju Pētījumu: Radio, Rudens 2013 veica laika periodā no 2013. gada 5. augusta līdz 2013. gada 27. oktobrim. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2110 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, Super FM, EHR (Eiropas hitu radio).
Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, BBC World Service, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Hiti Rossii / Russkoje Radio, Radio Baltkom, Radio Merkurs, Radio MIX FM 102,7, Radio NABA, Radio Open 101, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Valmiera/ Radio Tev, RETRO FM, RĪGA RADIO 94,5 FM, SPIN FM, SWH +, SWH Rock, TOP Radio.
Reģionālās radio stacijas
City Radio, Divu krastu radio (Retro), Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē), Radio Saldus, Radio Sigulda, Rietumu radio, SWH+ Daugavpils.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia