Izglītības un zinātnes ministrija ir izteikusi ierosinājumu apvienot Latvijas Universitāti (LU) ar Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmiju (RPIVA), un Rīgas Tehnisko universitāti (RTU) apvienot ar Latvijas Jūras akadēmiju (LJA), lai novērstu mācību programmu dublēšanos valsts universitātēs. 43% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalsta ierosinājumu apvienot LU ar RPIVA un RTU apvienot ar LJA (15% – noteikti jā; 28% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, novembrī veiktais pētījums.
Salīdzinoši biežāk starp ierosinājuma par konkrēto augstskolu apvienošanu atbalstītājiem ir vīrieši, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši augstiem ienākumiem.
Savukārt gandrīz tikpat daudz – 41% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju neatbalsta ierosinājumu apvienot LU ar RPIVA un RTU apvienot ar LJA (26% – drīzāk nē; 15% – noteikti nē).
16% aptaujāto iedzīvotāju nav konkrētas atbildes uz šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 19. līdz 21. novembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes