Pētījumu kompānija TNS apkopojusi oktobra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada oktobrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar pērnā gada oktobri, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts avīzēs, TV, žurnālos un radio, bet kritums – vidē.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka turpinās reklāmas apjoma pieaugums presē – oktobrī īpaši strauji palielinājies reklāmu apjoms avīzēs, pamatā zāļu nozares reklāmdevēju aktivitāšu dēļ.

Televīzija

Televīzijā kopā oktobrī noraidītas 60 942 minūtes reklāmas. Šī gada oktobrī, salīdzinātajos kanālos, noraidīts par 11% vairāk reklāmas nekā pērn oktobrī. Televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, KRAFT FOODS, RECKITT BENCKISER, TELE2, TELEBALTICS.

Radio

Radio reklāmas apjoms šogad oktobrī bija 21 658 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada oktobri, noraidīts par 1% lielāks reklāmas apjoms. Oktobrī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija MEDIA PHARMA, LATTELECOM, MOGO, AXELLUS, ELKOR.

Vide

Vidē šī gada oktobrī bija izvietots 554 137 m² reklāmas. 2013. gada oktobrī, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 12% mazāka nekā pērn oktobrī. Vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija LMT, LINSTOW, TELE2, BITE, KRAFT FOODS.

Žurnāli

Reklāmas apjoms žurnālos šogad oktobrī, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir palielinājies par 9%, sasniedzot 757 964 cm². Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² oktobrī bija L’OREAL, APRANGA, LR FINANŠU MINISTRIJA, SANOFI AVENTIS, ELKOR.

Avīzes

Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada oktobrī sasniedza 481 306 cm². Salīdzinot ar šo periodu pērn, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir pieaudzis par 25%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² oktobrī bija TAMREX, PHILIP MORRIS, LATVIJAS VALSTS MEŽI, LR FINANŠU MINISTRIJA, HANSA PHARMA un TAMRO.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

TV

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Radio

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.

Vide

BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.

Avīzes

7 Supersekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), Latvijas televīzijas programma, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

100 labi padomi, 36,6C, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Dienas Ēdieni, Doctus, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Mans Mazais, Materia Medica, Māja, Mājas Viesis, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Vakara Ziņas, Veselība.

Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia