Rīga 2014. gadā būs Eiropas kultūras galvaspilsēta, tā ietvaros norisināsies pasākumu programma Rīga 2014. 44% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju pauž vēlmi apmeklēt, kādus no programmas pasākumiem, turklāt 71% domā, ka Rīga 2014 spēs piedāvāt kvalitatīvus pasākumus. To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, decembra beigās veiktais pētījums.
5% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir informēti par Rīga 2014 programmas pasākumiem. Salīdzinoši biežāk starp šādu atbildi sniegušajiem ir Rīgas iedzīvotāji, skolnieki un studenti. Vēl trešā daļa (35%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju ir kaut ko dzirdējuši par Rīga 2014 programmas pasākumiem.
Tomēr lielākā daļa (60%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem nav informēti par Rīga 2014 programmas pasākumiem.
44% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem plāno apmeklēt kādu no Rīga 2014 pasākumiem (9% – noteikti jā; 35% – drīzāk jā). Salīdzinoši biežāk starp šādu atbildi sniegušajiem ir Rīgas iedzīvotāji, iedzīvotāji ar augstāko izglītību, vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti, skolnieki un studenti, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši augstākiem ienākumiem.
30% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju neplāno doties uz Rīga 2014 pasākumiem (20% – drīzāk nē; 10% – noteikti nē). Salīdzinoši biežāk Rīga 2014 pasākumus negrasās apmeklēt citu pilsētu un Kurzemes, Zemgales, Latgales reģiona iedzīvotāji, kā arī iedzīvotāji ar vidējo izglītību, strādnieki un iedzīvotāji ar salīdzinoši zemākiem ienākumiem.
Ceturtajai daļai (26%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav konkrētas atbildes uz šo jautājumu.
Absolūtais vairākums (71%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka Rīga 2014 spēs piedāvāt kvalitatīvus pasākumus (18% – noteikti jā; 53% – drīzāk jā). Savukārt desmitā daļa (10%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju ir pretējās domās un pauž viedokli, ka Rīga 2014 nespēs piedāvāt kvalitatīvus pasākumus (7% – drīzāk nē; 3% – noteikti nē).
Piektajai daļai (19%) iedzīvotāju nav konkrētas atbildes uz šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 17. līdz 19. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes