Pētījumu kompānija TNS apkopojusi decembra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada decembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2012. gada decembri, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts TV, radio un avīzēs, bet kritums – vidē un žurnālos.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka decembrī atkal visstraujāk pieaudzis reklāmas apjoms TV, bet radio pēc lēnākas izaugsmes iepriekšējos mēnešos arī fiksēts salīdzinoši straujš kāpums, īpaši Rīgas Domes reklāmas aktivitāšu dēļ.

Televīzija

Televīzijā kopā decembrī noraidītas 59 257 minūtes reklāmas. 2013.gada decembrī, salīdzinātajos kanālos, noraidīts par 19% vairāk reklāmas nekā 2012.gada decembrī. Televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija RECKITT BENCKISER, TELE2, TELEBALTICS, BITE, LMT.

Radio

Radio reklāmas apjoms pērn decembrī bija 25 156 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada decembri, noraidīts par 15% lielāks reklāmas apjoms. Decembrī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija 4FINANCE, RĪGAS DOME, LINSTOW, TELE2, LATEKO LĪZINGS.

Vide

Vidē pagājušā gada decembrī bija izvietots 479 282 m² reklāmas. 2013. gada decembrī, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 15% mazāka nekā gadu iepriekš. Vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija TELE2, LINSTOW, DROGAS, LMT, H & M.

Žurnāli

Reklāmas apjoms žurnālos 2013. gada decembrī, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir samazinājies par 3%, sasniedzot 882 663 cm². Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² decembrī bija L’OREAL, PATOLLO, PHILIPS, FRAGRANCES INTERNATIONAL, ORDO AGENCY.

Avīzes

Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada decembrī sasniedza 437 938 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir pieaudzis par 3%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² decembrī bija RĪGAS SATIKSME, KPMG BALTICS, HANSA PHARMA un TAMRO, TAMREX, LAIMA.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

TV

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Radio

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.

Vide

BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.

Avīzes

7 Supersekretov (rus), B&B Welcome (rus), Biznes & Baltija (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), Latvijas televīzijas programma, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

100 labi padomi, 36,6C, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dienas Ēdieni, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Mans Mazais, Materia Medica, Māja, Mājas Viesis, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība.

Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia