Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2014. gada ziemas periodu.
Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem 2014. gada ziemā vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 87% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir tikpat daudz, cik 2013. gada rudenī. Ziemas pētījumā tika apkopota informācija par 205 drukāto preses izdevumu auditoriju.
Pētījuma rezultāti liecina, ka pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 55% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par diviem procentpunktiem mazāk, nekā 2013. gada rudens periodā. 48% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 32% aptaujātajā vecuma grupā – kādu Latvijā izdotu žurnālu.
Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk iedzīvotāji patērē reizi nedēļā iznākošos laikrakstus un žurnālus. Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 55% iedzīvotāju. Vidēji 40% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī, bet vidēji 33% iedzīvotāju – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā.
Mērķa grupā „latvieši” lasītāko preses izdevumu TOP 10 pirmajā vietā 2014. gada ziemas periodā ierindojas nedēļas žurnāls „Ieva”, otrs lasītākais ir nedēļas žurnāls „Privātā Dzīve”, bet trešajā vietā ierindojas nedēļas žurnāls „Kas Jauns”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem latviešu vidū ir arī „Ievas Stāsti”, „Ievas Virtuve”, Ilustrētā Zinātne”, „Ilustrētā Pasaules Vēsture”, „Latvijas Avīze”, „Diena” un „Ievas Veselība”.
Mērķa grupā „cita tautība” lasītāko izdevumu TOP 10 pirmā vietā ierindojas nedēļas laikraksts „MK Latvija” (rus). Otro vietu 2014. gada ziemā ieņem reklāmas avīze „Rīgas Santīms”, bet trešajā vietā ierindojas televīzijas programmu avīze „Televizor (rus)”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem vitas tautības pārstāvju vidū ir arī tādi preses izdevumi, kā „Latvijskaja TV-Programma (rus)”, Vesti Segodņa (rus), Latvijskie Vesti (rus), Subbota (rus), Ļubļu (rus), 7 Supersekretov (rus) un Lilit (rus).
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2014 veica laika periodā no 2013. gada 28. oktobra līdz 2014. gada 2. februārim. Visā Latvijā, izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, tika aptaujāti 3033 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia