Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada februāri. TNS Reklāmu reģistrs februārī televīzijā ir reģistrējis 115 119 reklāmas un 18 450 sponsorreklāmas gadījumus. Februārī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 4%, bet sponsorreklāmu skaits par 23%, kopumā nodrošinot 7% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka lielāko TV reklāmu skaita pieaugumu februārī nodrošinājušas alkoholisko dzērienu un zāļu reklāmas.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka februārī, pretēji janvārī novērotajam, dienas laikā (9.00-18.00) izvietoto reklāmu īpatsvars ievērojami samazinājies, sasniedzot 49,9% no visu diennakts reklāmu skaita. Lielākais pieaugums fiksēts nakts stundās (0.00-7.00).
Februārī TV visvairāk reklamētā nozare bija zāles, apsteidzot iepriekšējā mēnesī 1. vietu ieņēmušo mazumtirdzniecības nozari. Šogad zāļu nozares reklāmu apjoms joprojām ievērojami aug, salīdzinot ar 2013. gada februāri – par 28%. Trešo vietu topā, tāpat kā janvārī, ieņem finanšu institūciju un pakalpojumu nozare ar 12% pieaugumu pret iepriekšējo gadu. Lielākais pieaugums vērojams saldumu un konditorejas nozares TV reklāmu skaitā – 4. vieta topā ar +52%. TOP5 noslēdz mājsaimniecības higiēnas nozare ar 5% reklāmu skaita kritumu pret pērnā gada februāri.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2013. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia