Piektā daļa (20%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka ir labi informēti par Latvijas Valsts prezidenta pilnvarām. To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, aprīlī veiktais pētījums.

Lielākā daļa (55%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju ir kaut ko dzirdējuši par Latvijas Valsts prezidenta pilnvarām.

Savukārt ceturtā daļa (25%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju atzīst, ka nemaz nav informēti par Latvijas Valsts prezidenta pilnvarām.

Vairāk nekā puse (55%) par Latvijas valsts prezidenta pilnvarām informēto Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka Latvijā būtu jāpalielina Valsts prezidenta pilnvaras (18% – noteikti jā; 37% – drīzāk jā).

Trešā daļa (32%) par Latvijas valsts prezidenta pilnvarām informēto Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju pauž viedokli, ka nevajadzētu palielināt valsts prezidenta pilnvaras (23% – drīzāk nē; 9% – noteikti nē).

13% par Latvijas Valsts prezidenta pilnvarām informēto Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.

Par aptauju

Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2014.gada 1. līdz 3. aprīlim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 600 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes