Latvijas Reklāmas asociācija ir apkopojusi Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par 2013. gadu un pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi informāciju par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem.
Reklamētākās nozares 2013. gadā
TNS Reklāmu reģistra dati liecina, ka 2013. gadā būtiskas izmaiņas starp Latvijas medijos reklamētākajām nozarēm nav notikušas. Reklamētākā nozare Latvijas medijos 2013. gadā bija mazumtirdzniecības nozare, pateicoties lielāko reklāmdevēju – Maxima, Rimi un Prisma – aktivitātei. Mobilie sakari, salīdzinot ar 2012.gadu, nemainīgi saglabā 2. pozīciju reklamētāko nozaru vidū. Par vienu vietu zemāk atvirzot zāļu nozari, 3. reklamētākā 2013. gadā bijusi finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, kurā joprojām lielākās investīcijas reklāmā veikuši ne-banku kreditētāji. Tāpat kā gadu iepriekš TOP5 noslēdz saldumu un konditorejas izstrādājumu nozare.
Lielākie reklāmdevēji 2013. gadā
Tele2 ir bijis lielākais reklāmdevējs Latvijas medijos 2013. gadā. Tāpat nemainīgi, salīdzinot ar 2012. gadu, 2. vietu ieņem Procter & Gamble. LMT, kāpjot par 2 pozīcijām, 2013. gadā bija 3. lielākais reklāmdevējs. Henkel ir saglabājis savu 4. vietu topā. Maxima noslēdz lielāko reklāmdevēju TOP5 2013. gadā, par 2 vietām zemāk nekā 2012. gadā.
Reklamētākie zīmoli 2013. gadā
2013. gadā, tāpat kā 2012. gadā, Maxima ir bijis Latvijas medijos reklamētākais zīmols. 2. reklamētākais zīmols 2013. gadā bija Bite, kāpjot par 2 vietām augstāk nekā 2012. gadā. Zelta Zivtiņa 2013. gadā saglabāja 3. vietu starp TOP5 reklamētākajiem zīmoliem. Rimi ierindojās 4. vietā, bet TOP5 2013. gadā noslēdz Tele, atrodoties par trīs vietām zemāk nekā 2012. gadā.
TNS komentārs
Pētījumu kompānijas TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka 2013. gads lielākajiem reklāmdevējiem bijis stabils. Starp TOP5 lielākajiem reklāmdevējiem, nozarēm un arī zīmoliem nav iekļuvis neviens jauns dalībnieks. Salīdzinot ar 2012. gadu, notikušas tikai svārstības TOP5 ietvaros. Tendences liecina, ka mazumtirdzniecības nozare nostiprinājusi pozīcijas kā lielākā Latvijas mediju tirgū. Mobilo sakaru nozares reklāmdevēji savukārt nav palielinājuši reklāmas aktivitātes, vairāk orientējoties uz finansiāli labāko piedāvājumu nodrošināšanu klientiem. Pēc krīzes stabilu kāpumu jau ilgstoši piedzīvo finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, iespējams tuvā nākotnē jau kļūstot par 2. reklamētāko nozari Latvijas medijos. Vēl nedaudz augot auto nozares reklāmas apjomam, tā arī var ieviest izmaiņas starp TOP5 reklamētajām nozarēm. Paredzams, ka starp 2014. gada un 2013. gada TOP būs lielākas atšķirības nekā starp 2013. un 2012. gadu.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia