Tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi informāciju par reklāmas tirgus izaugsmi Baltijā 2013. gadā. Pētījums liecina, visās trīs Baltijas valstīs kopā 2013. gada mediju reklāmas tirgus apjoms sasniedza 248,6 miljonus eiro.

Lietuvā 2013. gadā mediju reklāmas tirgus samazinājās par 0,6%, salīdzinot ar 2012. gadu, un sasniedza 98,8 miljonus eiro (341,2 miljoni litu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2013. gadā bija 76,4 miljoni eiro, pieaugot par 5,5% salīdzinājumā ar 2012. gadu. Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 73,4 miljonus eiro (51,6 miljoni latu). Latvijas mediju reklāmas tirgus dati par 2013.gadu nav tieši salīdzināmi ar 2012.gada datiem pētījuma metodoloģijas izmaiņu dēļ.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2013. gadā bija Igaunija ar 0,39%. Latvijā šis rādītājs bija 0,3%, bet Lietuvā – 0,29%. Tāpat kā gadu iepriekš, visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir kritusies, salīdzinot ar 2012. gadu.

Aplūkojot Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pēc reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju 2013. gadā, Latvija ar 36,3 eiro un Lietuva ar 33,2 eiro uz vienu iedzīvotāju ir zem Baltijas vidējā līmeņa. Igaunijā šis rādītājs ir augstākais starp Baltijas valstīm, 2013. gadā sasniedzot 57,9 eiro. Šie rādītāji visās Baltijas valstīs ir pieauguši, salīdzinot ar 2012. gadu.

Reklāmas apjoms dalījumā pa mediju grupām Baltijā

TV reklāmas kopējais apjoms Baltijā bija 103,5 miljoni eiro. Avīzes joprojām ir otrais lielākais medijs Baltijā ar reklāmas apjomu 39,5 miljoni eiro. Reklāmas apjoms internetā Baltijā bija 34,8 miljoni eiro. Radio reklāmas apjoms bija 24 miljoni eiro. Žurnālu reklāmas apjoms sasniedza 23,3 miljonus eiro. Vides reklāmas apjoms Baltijā bija 22,8 miljoni eiro. Kino reklāmā tika investēti 0,8 miljoni eiro.
Baltijas mediju reklāmas tirgus daļas

2013. gadā reklāmai TV bija lielākā tirgus daļa – 42%. Avīžu reklāmas tirgus daļa ir otrā lielākā ar 16%. Interneta reklāmas tirgus daļa 2013. gadā sasniedza 14%. Radio reklāmas tirgus daļa Baltijā 2013. gadā bija 10%, bet žurnālu un vides reklāmas daļas katra bija 9%. 0,3% daļu ieņēma kino reklāma.

Komentārs

Pētījumu kompānijas TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka Baltijas mediju reklāmas tirgus sasniedzis lielāko apjomu kopš 2008. gada. Baltijā joprojām straujāk augošais medijs ir internets, neskaitot kino reklāmu, bet avīžu tirgus daļa turpina nedaudz sarukt. Paredzams, ka šādas tendences saglabāsies arī 2014. gadā.

Par TNS

Balstoties uz ilgtermiņa pieredzi un pētījumu tirgus vadošajiem risinājumiem, TNS konsultē uzņēmumus par izaugsmes stratēģijām jaunu tirgu iekarošanā, inovāciju veidošanā, zīmolu maiņā un uzņēmumā iesaistīto pušu pārvaldībā. Atrodoties vairāk nekā 80 valstīs, TNS sarunājas ar patērētājiem visā pasaulē vairāk nekā jebkura cita kompānija un tādēļ izprot cilvēku rīcību un attieksmi visos pasaules kultūras, ekonomikas un politiskajos reģionos.

TNS ir daļa no Kantar – viena no lielākajām pētījumu, informācijas un konsultāciju tīkliem pasaulē. Plašāka informācija atrodama apmeklējot www.tnsglobal.com

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia