Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2014. gada pavasara periodu.

Jaunākā pētījuma rezultāti liecina, ka 2014. gada pavasarī vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 88% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.  Pavasara pētījumā tika apkopota informācija par 202 drukāto preses izdevumu auditoriju.

Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 58% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par trīs procentpunktiem vairāk, nekā 2014. gada ziemas periodā. 51% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 34% aptaujātajā vecuma grupā kādu Latvijā izdotu žurnālu.

TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka, analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams – visvairāk iedzīvotāji patērē reizi nedēļā iznākošos laikrakstus un žurnālus. Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 55% iedzīvotāju aptaujātajā vecumā. Pavasarī salīdzinājumā ar 2014. gada ziemas periodu par 3 procentpunktiem ir pieaudzis reizi mēnesī iznākošo preses izdevumu un reģionālo preses izdevumu patēriņš. Vidēji 43% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī, bet vidēji 36% aptaujātās mērķa grupas pārstāvju – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem mēneša preses izdevumu patēriņš salīdzinājumā ar 2014. gada ziemas periodu ir pieaudzis latviešu tautības iedzīvotāju, lauku teritoriju iedzīvotāju, vīriešu vidū. Reģionālos preses izdevumus vairāk ir patērējuši ārpus Rīgas dzīvojošie iedzīvotāji ar pamata izglītību, latviešu tautības pārstāvji, sievietes.

Mērķa grupā „latvieši” lasītāko preses izdevumu TOP 10 pirmajā vietā 2014. gada pavasara periodā ierindojas nedēļas žurnāls „Ieva”, otrs lasītākais ir nedēļas žurnāls „Privātā Dzīve”, bet trešajā vietā ierindojas nedēļas žurnāls „Kas Jauns”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” ierindojas arī tādi preses izdevumi kā „Ievas Stāsti”, „Ievas Virtuve”, Ilustrētā Zinātne”, „Latvijas Avīze”, „Ievas Veselība”, „Ievas Māja” un „Ilustrētā Pasaules Vēsture”.

Mērķa grupā „cita tautība” lasītāko izdevumu TOP 10 pirmā vietā ierindojas nedēļas laikraksts „MK Latvija” (rus). Otro vietu 2014. gada pavasarī ieņem televīzijas programmu avīze „Latvijskaja TV-Programma (rus)”, bet trešajā vietā ierindojas reklāmas avīze „Rīgas Santīms”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi kā „Televizor (rus)” ,”Latvijskie Vesti (rus)”, „Vesti Segodņa (rus)”, „7 Supersekretov (rus)”, „Lilit (rus)”, „Subbota (rus)” un „Ļubļu (rus)”.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Pavasaris 2014 veica laika periodā no 2014. gada 3. februāra līdz 2014. gada 11. maijam. Visā Latvijā, izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, tika aptaujāti 3525 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia