Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi regulārā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātus par 2014. gada pavasara periodu. Ar mērķi iegūt arvien plašāku informāciju par Latvijas iedzīvotāju interneta patēriņa paradumiem, pirmo reizi pētījuma vēsturē 2014. gadā ir paplašināta pētījuma izlase, iekļaujot tajā arī bērnus vecumā no 6 līdz 14 gadiem un seniorus, kas vecāki par 74 gadiem.
Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā. Pielietotā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 6 gadiem interneta lietošanas paradumus. Pētījuma ietvaros tiek iegūta informācija par interneta lietotāju skaitu, biežāk veiktajām aktivitātēm internetā, tai skaitā sociālajos tīklos, mobilo ierīču lietošanas paradumiem, e-komerciju un vēl daudzām citām ar digitālo vidi saistītām jomām.
Saskaņā ar jaunākā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātiem internetu 2014. gada pavasarī pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 69% jeb 1 410 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 6 gadiem. Savukārt regulāri – katru dienu – internetu izmanto vidēji 56% jeb 1 156 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 6 gadiem.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka, analizējot interneta lietošanu dažādās vecuma grupās, redzams, ka visbiežāk internetu regulāri lieto gados jauni Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 29 gadiem. Tomēr pētījuma rezultāti atklāj, ka internetu aktīvi lieto arī bērni un pusaudži, jo 6 līdz 9 gadu vecu bērnu vidū internetu lieto gandrīz katrs otrais bērns jeb 48%, savukārt pusaudžu vecumā no 10 līdz 14 gadiem vidū internetu katru dienu lieto jau 84%. Analizējot interneta lietošanas izplatību gados vecākajā Latvijas iedzīvotāju grupā, redzams, ka 8% no Latvijas iedzīvotājiem, kas ir vecāki par 75 gadiem, lieto internetu katru dienu.
Pētījuma ietvaros jau vairākus gadus tiek izzināta dažādu mobilo ierīču izplatība Latvijas iedzīvotāju vidū. Saskaņā ar 2014. gada pavasara pētījuma rezultātiem viedtālruņus (smartphone) lieto vairāk nekā 1/4 daļa jeb 26% Latvijas iedzīvotāju, kas ir vecāki par 6 gadiem, savukārt planšetdatorus 12% iepriekš minētās mērķa grupas.
Pētījuma ietvaros tiek mērīta dažādu interneta lapu – gan Latvijas, gan ārvalstu, lietošanas paradumi. Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka visapmeklētākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem Latvijas iedzīvotāju vidū vecumā no 6 gadiem ir Google, kuru vidēji dienā apmeklē 43,2% jeb 886 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji vecumā no 6 gadiem. Otrajā vietā ar 28,6% jeb 586 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojas e-pasta serveris Inbox, bet trešo vietu ieņem sociālais tīkls Draugiem.lv ar 25,3% jeb 520 tūkstošiem.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2014 veica laika periodā no 2014. gada 3. februāra līdz 2014. gada 11. maijam. Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 2383 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 6 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia