85% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem nepazīst nevienu, kurš jebkad ir iegādājies tā dēvēto „spaisu” („spice”). To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, maija beigās veiktais pētījums.
Tomēr desmitā daļa (11%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju norādījuši, ka viņu draugu/ radu/ paziņu lokā ir kāds, kurš jebkad ir iegādājies „spaisu”. Un 1% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju atzīst, ka paši ir iegādājušies „spaisu”.
3% aptaujāto nav varējuši sniegt konkrētu atbildi uz šo jautājumu.
Trešā daļa (34%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka ir samazinājusies iespēja iegādāties agrāk tā dēvētās „legālās narkotikas” jeb „spaisu” („spice”) (6% – noteikti jā; 28% – drīzāk jā).
Savukārt 28% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju pauž viedokli, ka iespēja „spaisu” nav samazinājusies (21% – drīzāk nē; 7% – noteikti nē).
38% iedzīvotāju nav norādījuši konkrētu atbildi uz šo jautājumu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2014.gada 27. līdz 29. maijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 700 Latvijas ekonomiski aktīvos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes