Emocijas ir vienas no grūtāk nomērāmajiem aspektiem, bet tajā pašā laikā tās ir neatņemama neatvairāma zīmola sastāvdaļa. Tas nenozīmē, ka zīmolam jābūt emocionālam – tam jārada noteikta sajūta, kas neapzināti veicinātu zīmola izvēli. Cilvēku uzvedības un psiholoģijas pētījumi ir atklājuši, ka smadzenēs darbojas divas sistēmas – „lēnās smadzenes” pieprasa loģiku, kas darbojas uz kontroles un loģikas pamata, un „ātrās smadzenes”, kas darbojas intuitīvi, balstoties uz sajūtām. Ir zināms, ka „ātrās” smadzenes ir tās, kas veicina lēmumu pieņemšanas procesu, jo darbojas ātri un uz sajūtām balstoties. Tāpēc emocijas ir būtiska neatvairāmu zīmolu sastāvdaļa.
Emocijas zīmolam piešķir nozīmi, palīdz atšķirties no citiem. To galvenais mērķis ir padarīt patērētāju izvēli vienkāršāku. Tā ir universāla valoda caur kuru uzrunāt patērētājus.
Emociju radīšanas piemēri
Kā veiksmīgu piemēru emociju izmantošanai zīmola veidošanā var minēt Virgin zīmolu. Viņi zīmola veidošanas pamatam izmanto emocijas. Tas rada dumpiniecisku, uz rīcību un piedzīvojumiem vērstu zīmola tēlu.
■ Virgin zīmols nepārtraukti izaicina konkurentus un veicina dedzīgu vēlmi izvēlēties tieši šo zīmolu.
■ Virgin zīmola radītās emocijas vada biznesu nepārtrauktas attīstības un paplašināšanās virzienā, kas iedrošina patērētājus pamēģināt Virgin produktus un pakalpojumus.
■ Virgin tiek personificēts ar tā dibinātāju, Ričardu Brensonu – dumpīgu piedzīvojumu meklētāju.
■ Emociju kodols, ko ir radījis Virgin, ļauj zīmolam sacensties pāri dažādām produktu un pakalpojumu kategorijām, izaicinot zīmola veidošanas pamatus un arvien no jauna definējot “spēles nosacījumus”.
Cits veiksmīgs emociju izmantošanas piemērs ir Binani Cement. Šis zīmols ir izaicinājis visu cementa ražotāju kategoriju, ar atšķirīgu pieeju, kādā Binani komunicē par cementu. Kamēr citi ražotāji runā tikai par cementa funkcionalitāti (tā izturību, kvalitāti un stiprumu), Binani runā par cementu caur emocijām.
■ Pēdējā Binani Cement kampaņa „Vecāku mīlestība” transformē cementu no funkcionālas kategorijas emocionālā lēmumā.
■ Kampaņā izmantotās slavenības pastiprina zīmola premium dabu, bet caur konkrētu emociju – drošības, sirsnības, gādības – prizmu.
■ Kādas emocijas raksturo jūsu zīmolu?
■ Vai sajūta, ko rada jūsu zīmols, padara patērētāju izvēli vienkāršāku?
■ Vai sabiedrībā ir vienots priekšstats par jūsu zīmolam raksturīgajām emocijām?
Kontakti
Arta Kudlāne
t 67 096 300
e arta.kudlane@tns.lv
Inta Priedola
t 67 096 300
e inta.priedola@tns.lv
Revita Logina
t 67 096 300
e revita.logina@tns.lv