Lielākā daļa (73%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem savā dzīvesvietā neizjūt gaisa piesārņojumu (54% – drīzāk nē; 20% – noteikti nē). To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, jūlijā veiktais pētījums.
Salīdzinoši biežāk starp tiem, kuri savā dzīvesvietā neizjūt gaisa piesārņojumu, ir citu pilsētu, Pierīgas, lauku teritoriju, kā arī Vidzemes iedzīvotāji.
Tomēr ceturtā daļa (23%) Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā atzīst, ka savā dzīvesvietā izjūt gaisa piesārņojumu (4% – noteikti jā; 18% – drīzāk jā). Salīdzinoši biežāk starp tiem, kuri izjūt gaisa piesārņojumu, ir Rīgas iedzīvotāji.
4% iedzīvotāju nav norādījuši konkrētu atbildi uz šo jautājumu.
Rīgas Dome līdz šim nav apstiprinājusi rīcības plānu gaisa kvalitātes uzlabošanai, kas Latvijai draud ar sankcijām. Lielākā daļa (75%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka Rīgas domei ir jāuzņemas atbildība par līdz šim neapstiprināto plānu gaisa kvalitātes uzlabošanai (39% – noteikti jā; 35% – drīzāk jā).
Desmitā daļa (11%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem neuzskata, ka Rīgas domei ir jāuzņemas atbildība par līdz šim neapstiprināto plānu gaisa kvalitātes uzlabošanai (8% – drīzāk nē; 3% – noteikti nē).
15% iedzīvotāju nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2014.gada 15. līdz 17. jūlijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 650 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes