Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada jūniju. TNS Reklāmu reģistrs jūnijā televīzijā ir fiksējis 156 653 reklāmas un 18 087 sponsorreklāmas gadījumus. Jūnijā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 8%, bet sponsorreklāmu skaits pieaudzis par 6%, kopumā radot 8% kāpumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka jūnijā, kā sezonāli ierasts, TV reklāmu skaits ir samazinājies, salīdzinot ar maiju. Pieaugumu pret 2013. gada jūniju lielākoties nodrošinājušas mobilā interneta un alus reklāmas kampaņas.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, jūnijā novērojamas pilnīgi pretējas tendences kā maijā – pieaudzis Prime Time (18.00-24.00) izvietoto reklāmu īpatsvars, sasniedzot 38,8% no visu diennakts reklāmu skaita. Dienas laikā (9.00-18.00) noraidīto reklāmu īpatsvars krities, un šajā laika posmā atkal izvietotas mazāk nekā puse no kopējā reklāmu skaita – 49,1%.
Jūnijā mazumtirdzniecības nozare atgriezusies TV reklamētāko nozaru topa 1.vietā ar 16% kāpumu pēc reklāmu skaita pret pērnā gada jūniju. Ar pieaugumu par 136% 2. vietu ieņem telekomunikāciju nozare. Alkoholisko dzērienu nozare arī ar vērā ņemamu pieaugumu par 62% pret iepriekšējo gadu bija 3. Reklamētākā nozare. Saldumu un konditorejas nozares reklāmdevēji izvietojuši par 4% mazāk reklāmu nekā gadu iepriekš un ieņem 4. pozīciju. TOP5 noslēdz mājsaimniecības higiēnas nozare, TV izvietojot par 7% mazāk reklāmu.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2014. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 24 avīzēm, 78 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapām, 9 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia