Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada maiju. TNS Reklāmu reģistrs maijā televīzijā ir fiksējis 173 624 reklāmas un 24 616 sponsorreklāmas gadījumus. Maijā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 11%, bet sponsorreklāmu skaits pieaudzis par 25%, kopumā radot 13% kāpumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pārspēts rekords un 2014. maijā TV pārraidīts jebkad lielākais TV reklāmu skaits Latvijā mēneša laikā – 198 240 reklāmas.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka maijā būtiski samazinājies Prime Time (18.00-24.00) izvietoto reklāmu īpatsvars, sasniedzot vairs tikai 37,4% no visa diennakts reklāmu skaita. Ievērojams pieaugums fiksēts dienas laikā (9.00-18.00), nodrošinot, ka šajā laika posmā izvietotas 50% no kopējā reklāmu skaita.
Maijā joprojām TV visvairāk reklamētā nozare bija zāles, lielā mērā pateicoties viena reklāmdevēja izteiktai aktivitātei. Finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, izvietojot par 38% vairāk reklāmu nekā 2013. gada maijā, pakāpusies uz 2.vietu. Mājsaimniecības higiēnas nozare ieņem 3.vietu TV reklamētāko nozaru topā, un šīs nozares reklāmdevēji izvietojuši TV par 32% vairāk reklāmas nekā gadu iepriekš. Mazumtirdzniecības nozarē jau vairākus mēnešus novērojams neliels reklāmas apjoma samazinājums, novirzot to 4. vietā. TOP5 noslēdz auksto dzērienu nozare ar 78% pieaugumu pret 2013. gada maiju.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2014. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 24 avīzēm, 78 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapām, 9 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia