Gada sākumā Liepājā un tuvākajā apkārtnē notikušais Eiropas rallija čempionāta ziemas posms „Rally Liepāja” Kurzemes reģiona ekonomikā ienesis vairāk nekā 800 tūkstošus eiro. To atklāj pētījumu kompānijas TNS pēc sacensību organizatora SIA „RA Events” un Starptautiskās Automobiļu Federācijas (FIA) pasūtījuma veiktais pētījums.
Rallija norises laikā TNS veica detalizētu pētījumu, aptaujājot gan rallija dalībniekus un komandu pārstāvjus, gan ārzemju skatītājus un akreditētos žurnālistus no Latvijas un ārvalstīm. Pētījumā analizēti dati par ārzemju viesu izdevumiem naktsmītnēm, ēdienu, degvielu, izklaidēm, suvenīriem un citiem ikdienas tēriņiem, uzturoties Liepājā un citās rallija norises vietās apkaimē.
Apkopotie dati rāda, ka ārzemju viesu kopējie izdevumi Latvijā bijuši 808 060 eiro, no kuriem lielāko daļu (60%) veido rallija dalībnieku un komandu pārstāvju tēriņi. 25% no kopējiem ārzemju viesu tēriņiem veido „Rally Liepāja” apmeklētāju izdevumi par Latvijā iegādātajām precēm un pakalpojumiem, savukārt 15% – ārvalstu mediju pārstāvju izdevumi.
Vērtējot pēc izdevumu struktūras, ārvalstu viesiem rallija laikā vislielākie tēriņi bijuši par naktsmītnēm, kas veido 36% no visām izmaksām. Degvielas iegādei un citām ar transportu saistītajām izmaksām viesi tērējuši aptuveni 25% no kopējiem izdevumiem, savukārt vēl 17% no visiem izdevumiem veido izmaksas par pārtiku un restorānu vai kafejnīcu apmeklējumiem. Tūrisma un izklaides objektu apmeklējumiem, kultūras pasākumu baudīšanai, suvenīru iegādei un citiem šādiem tēriņiem ārvalstu viesi rallija laikā tērējuši 21% no visiem saviem izdevumiem.
Pēc pētījuma datiem redzams, ka rallija laikā visilgāk Liepājas un tuvējās apkārtnes viesnīcās uzturējušies čempionāta dalībnieki un komandu pārstāvji, kas vidēji Latvijā pavadījuši 6,4 dienas. Vairāk nekā puse jeb 55% komandu pārstāvju Latvijā uzturējušies 6 līdz 7 dienas, aptuveni trešdaļa jeb 28% dalībnieku uzturējās 4 līdz 5 dienas, savukārt 15% komandu Latvijā bija apmetušies uz laiku, kas ilgāks par nedēļu. Skatītāji no ārzemēm Latvijā uzturējušies vidēji 2,9 dienas, savukārt akreditētie ārvalstu mediju pārstāvji Liepājā un tuvējā apkārtnē pavadījuši nedaudz vairāk laika – 3,6 dienas.
„Eiropas rallija čempionāta ziemas posms Latvijā notika jau otro reizi, un redzam, ka šogad par aptuveni 30% ir pieaudzis gan dalībnieku, gan arī skatītāju skaits. Tas ir sporta dzīvē gaidīts notikums, kas dod gan ekonomisku pienesumu Liepājai un visam Kurzemes reģionam, gan arī veicina atpazīstamību daudzu miljonu skatītāju auditorijā, kas televīzijā seko līdzi čempionāta norisei,” komentē „RA Events” direktors Raimonds Strokšs.
TNS klientu vadītāja un pētījuma koordinatore Sanda Vecenane norāda: „”Rally Liepāja” norisinājās plašā teritorijā, ar daudziem piekļuves punktiem trasēs un apmeklētāju plūsmām starp tiem. TNS bija iespēja apliecināt savu ekspertīzi, veicot šo apjomīgo, detalizēto pētījumu un izstrādājot īpaši šim sporta pasākumam unikālu metodoloģisko pieeju. Metodoloģiskās pieejas izstrāde bija viens no izšķirošajiem aspektiem, lai iegūtu ticamus rezultātus par ārvalstu viesu īpatsvaru visu apmeklētāju vidū, kā arī veiktu ārvalstu viesu ekonomiskā pienesuma aprēķinu mūsu valstī/ Kurzemes reģionā. Šīs zināšanas un pieredzi izmantojam pētījumos, kas veikti arī dažādos citos pasākumos ar plašām cilvēku plūsmām, t.sk. sabiedriskās, kultūras dzīves un citos notikumos.”
Februārī Liepājas apkārtnē notikušajās sacensībās piedalījās dalībnieki no kopskaitā 22 valstīm, tās atspoguļoja žurnālisti no 14 valstīm un vairāk nekā 10 miljoni skatītāju 59 pasaules valstīs vēroja telekanālu „Eurosport” un „Eurosport 2” sagatavotos televīzijas raidījumus un tiešraides.
Vairāk informācijas: http://www.lvrally.com/
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.twitter.com/TNSLatvia Raimonds Strokšs
RA Events direktors
t 67 456 511, 29 247 514
www.twitter.com/LVRally